Sanni Kallio

Sanni Kallio on jogini, koulutukseltaan joogaohjaaja sekä nykytanssija. Hän on osallistunut Astanga-, Hatha- sekä Vinyasa -opettajakoulutuksiin Mahayogi Gokulacandra Dasin opetuksessa (Jani Jaatinen) sekä harjoitellut pitkään Gokul-shalalla Jaatisen opastuksella. Sitä ennen hän harjoitteli vuosia Ashtanga-joogaa. Hän on syventynyt myös Yin- ja Slow -harjoituksiin. Sannin ohjaama harjoitus kunnioittaa perinteitä suorassa vuorovaikutuksessa osallistujien kanssa hetken tarpeita kuunnellen.

Näytteilleasettaja: Ohmygoodness

Tunti: Gokul Vinyasa

Virittävä, dynaaminen vinyasa, tasapainottava pranayama, luonnollinen laskeutuminen meditaatioon.

Gokul Vinyasa harjoitus koostuu voimistavasta, maadoittavasta seisoma-asanasarjasta, virtaavasta, virittävästä vinyasasta ja laskeutuu hengitysharjoituksiin, pranayamaan ja meditaatioon. Keskitymme asanaharjoittelussa kehon tarkkaan linjaustyöskentelyyn, liikkeen kokemiseen sisältä käsin sekä hienovaraisempaan, energeettiseen linjaukseen ja bandhatyöskentelyyn.

Gokul Vinyasa on dynaaminen ja voimakas harjoitus. Asanat kuitenkin varioituvat sopiviksi erilaisille kehoille ja tasoille. Harjoituksen rytmi on virtaava ja meditatiivinen, ja se puhdistaa sekä tasapainottaa niin fyysistä, energeettistä kuin mentaalista kehoa. Harjoitus ei sovi raskaana olevalle.

Tunti: Jooga ja elämänlaatu

Ikiaikaisesta filosofiasta oivalluksia sekä konkreettisia työkaluja mielen ja elämän laatuun

Ajatuksesta käytäntöön: puhetta mielen hyvinvoinnista ja joogaharjoituksen tarjoamista konkreettisista työkaluista mielen ja elämän hallintaan. Tutustumme joogafilosofiaan ja siihen, mitä näistä ikiaikaisista opeista voimme oivaltaa ja soveltaa elämään tänään. Voiko joogaharjoituksesta löytää apua esimerkiksi yhteiskunnassamme normalisoituneeseen uupumisen kokemukseen? Miten? Jos olen jo poikki, miten jaksan vielä ”jumpata?”
Teemme yksinkertaisen harjoituksen, käsittelemme aihetta joogafilosofisesta näkökulmasta keskustellen sekä harjoitellen.