Leena Pennanen

Leena Pennanen on Center for Mindfulness, Finland perustaja ja alan uranuurtaja Suomessa. Leenan intohimo on tutustuttaa Sinut Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) -menetelmään ja siitä saataviin hyötyihin. Pioneerina Leenan sydäntä lähellä on kouluttaa myös ammattitaitoisia Mindfulness-ohjaajia CFM®. Leenan ohjaa Sinut selkeästi, lempeästi ja käytännönläheisesti harjoittamisen pariin, joka muuttaa elämäsi. 

Leena loi pohjan traumasensitiiviseen työskentelyyn jo 25 vuotta sitten, kun hän kouluttautui viiden vuoden ajan mindfulness-pohjaiseen kehopsykoterapiaan (Hakomi ®) Saksassa. Hän suoritti Saksassa terveydenhoidon ammattitutkinnon. Leenalla on myös ECP, eli European Certificate of Psychotherapy. Leenan ohjauksessa voit kokea pitkän kokemuksen ja syvälliseen ymmärryksen siitä, miten kohdata itsesi ja vaikeat tilanteet. 

Center for Mindfulness on arvostetun Brownin yliopiston yksi seitsemästä virallisesta yhteistyökumppanista maailmalla. Brownin yliopisto on yksi USA:n arvostetuimmista yliopistoista ja se kuuluu ns. “Ivy League” -eliittiin mm. Harvardin ja Yalen rinnalla. Yhteistyö Brownin yliopiston kanssa on lähtenyt käyntiin intensiivisesti ja Leena on nyt aktiivisessa yhteydessä heidän Mindfulness Centerin avainhenkilöihin. Brownin valtava henkinen ja tieteellinen kapasiteetti sekä laajat taloudelliset resurssit avaavat aivan uudenlaiset mahdollisuudet mindfulness-pohjaisten menetelmien kehittämiseen.

Lisätietoja: mindfulness.fi

Näytteilleasettaja: Center for Mindfulness Finland

Luento: Mindfulness- hyväksyntä, ystävällisyys vaikeissa tunnetiloissa – tunneälyn voima

Mindfulness-harjoittaminen voi tuntua joskus vaikealta ja oudolta. Ehkä silloin ajattelet, että tämä ei ole ”minun juttu”. Tule kuulemaan ja kokemaan mitä hyväksyntä ja ystävällisyys todella tarkoittaa niin, että mindfulness-meditaatiosta on Sinullekin apua. Harjoittaminen ei ole tekniikka jonka opit, vaan miten elät elämääsi. Kerron mitä uusin tutkimus sanoo aiheesta vaikeissa tunnetiloissa, jopa trauman jälkeen. Vastaan myös kysymyksiisi luennon jälkeen. 

Tunti: Mindfulness – stressinhallinnassa – unettomuudessa.

Koe MBSR-menetelmän Mindfulness-Based Stress Reduction – helpot ja vaikuttavat harjoitukset. Saat ymmärtämystä, siitä mitä harjoittamisessa tapahtuu ja miksi harjoitus muuttaa positiivisesti aivoja ja mieltä. Sopii kaikille. 

Tunti: Trauma-sensitiivinen mindfulness-harjoittaminen MBSR-menetelmässä

Tule tutkimaan uteliaana mitä Sinä tarvitset voidaksesi elää elämääsi – myös joogaten, meditoiden ja harjoittaen ystävällisyyttä, myötätuntoa. Opi hellittämään NYT- hetkeen. Tarkoitus ei ole päästä johonkin tiettyyn ”tilaan”. Löydät mahdollisuuksia olla sen kanssa mitä juuri nyt elämässäsi tapahtuu – hetki hetkeltä. Sopii kaikille uteliaille.