Lana Lavanina

Lana Lavanina (LanaPrana) on Nagpurissa sertifoitu kliinisen Ayurvedan terveyskonsultti, Pranayama- ja Joogaopettaja. Lana tekee asiakkailleen Ayurveda-konsultaatioita ja Abhyanga-öljyhoitoja sekä kouluttaa Suomen Ayurveda-instituutissa. Lanan vahvuus on Ayurvedan, Joogan ja Pranayaman kokonaisvaltainen ymmärrys ja yhdistely hyvinvoinnin edistämiseksi. Näistä kaikista hänellä on pitkä kokemus sekä kansainvälinen koulutus. Lana on osallistunut muuan muuassa Terveyssummittiin ja Hyvinvointisummittiin.

Näytteilleasettaja / Exhibitor: LanaPrana

Luento: Happy Hormones – Tasapainota hormonitoimintaasi luonnollisesti – Ayurvedaa naisille

Lauantai klo 17:00 luentosali Kellari 1

Luennolla käsitellään hormonaalisen ehkäisyn ongelmia ayurvedan näkökulmasta. Synteetiset hormonit eivät kuulu elimistöön ja voivat aiheuttaa monille naisille lieviä tai jopa vakavia terveysongelmia, muun muuassa migreeni, aineenvaihdunnan häiriöt ja mielialan vaihtelut. Tällä luennolla Lana kertoo tyyppillisistä oireista ja miten niitä voi helpottaa ayurvedan (ruokavalio, elämäntapa ja yrtit) ja pranayaman eli hengitysharjoitusten avulla. Stressi on yksi tekijä joka aiheuttaa epätasapainoa hermostossa ja se vaikuttaa heti hormonitoimintaan. Lana kertoo miten ayurvedan ja hengitysharjoitusten avulla tasapainotetaan hermostoa ja hormonitoimintaa.

Vaihdevuodet! Miten näiden kanssa voi elää normaalia elämää?! 

Tunti: Terapeuttinen Pranayama = elinvoiman lähde

Lauantai klo 13:00 Sali 1

Pitkä syvähengitys pidentää ikää ja nuorentaa kun taas lyhyt pinnallinen hengitys aiheuttaa stressiä ja lyhentää elinkaarta.

Tiesitkö, että voit hengittämällä vahvistaa terveyttäsi? Että, pranayama-hengitykset vaikuttavat keskushermostoa ja aivojen toimintaa tasapainottavasti? Että, tietoinen hengitys optimoi hormonien ja aineenvaihduntasi toimintaa. Säätelemällä hengitystämme alamme vahvistaa elämänvoimaa, minkä tunnemme selkeytyvänä ajatteluna ja vahvistuvana terveytenä.

Workshopissa pääset kokemaan joogahengitysten terapeuttisista vaikutuksista hyvinvointiisi ja kokemaan syvästi hengitysharjoitusten vaikutuksen. Pranayama lisää elinvoimaa, uudistaa soluja (antioksidanttien tapaan) ja parantaa unenlaatua. Pranayama-harjoitukset vievät suoraan meditatiiviseen tilaan rauhoittamalla ajatuksenkulkua.